úterý 18. září 2012

Pohovor u společnosti AXA Česká republika

Před pár týdny jsem byl na pohovoru u AXA Česká republika na pozici „Finanční poradce / Manažer obchodní skupiny“. Z inzerátu bylo celkem zřejmé, že se jedná o finanční poradenství a jak je u těchto pozic zvykem, nikde nebyla informace o tom, zda je práce na ŽL, či na pracovní smlouvu. Stejně tak chyběly informace o tom, jak je to s kontakty na klienty, které bych jako finanční poradce potřeboval pro výkon své práce.

Na pohovor jsem se celkem těšil a šel jsem na něj s nadějí, že když se jedná o společnost AXA, tak by to mohlo být lepší než jinde na obdobných pozicích. To ovšem byly zcela plané naděje, protože jsem zjistil následující důležité informace:

  • Práce je klasicky na ŽL.
  • Kontakty si každý musí shánět sám.
  • Ačkoliv byla v inzerátu slibována fixní část platu, tak ta ale je podmíněna splněním nějakého limitu počtu uzavřených smluv, tedy v podstatě žádná fixní část…
  • K výkonu práce je potřeba jako vždy u finančního poradenství certifikát od ČNB, kde polovinu hradí AXA a polovinu si hradí pracovník.
  • A co mě asi nejvíce dostalo, byla informace od člověka, který mě přijímal, že jako nováček než se vypracuji, bude mou parketou zejména investiční životní pojištění a penzijní připojištění, protože z toho jsou nejvyšší provize!

Abych pravdu řekl. Tak AXA mě zklamala na plné čáře, od této společnosti bych čekal něco lepšího, ale je to opět čistě o přivádění nových kontaktů do společnosti a nuceného uzavírání jistého počtu smluv, aby byl splněn aspoň minimální limit pro přiznání „fixní“ části platu. Ještě navíc bych zde byl tlačen do doporučování produktů, ze kterých jsou nejvyšší provize, což logicky musí být o to méně výhodné pro klienta. Už se vidím, jak něco takového nabízím třeba svým známým a své rodině...

4 komentáře:

  1. Česká národní banka by z tohoto dopisu měla velkou radost. Jen k pohovoru..., nevím jak probíhal, nebyla jsem u toho, ale všechny tyto práce jsou na ŽL, fix je vždy podmíněn nějakým obchodem, myslím, že AXA Bank má jeden z nejvyšších, jinak je to téměř všude bez jakéhokoli příjmu, pouze na provize. A na konec: Toto není jen honba za provizí, jde hlavně o poradenství a zájmy klienta! I vysokoškolsky vzdělaný jedinec musí mít certifikát od ČNB, který stojí 10 tisíc, to že Vás nenechají bez něj samostatně pracovat je chválihodné, jelikož už tak je to tady v realitách a finančnictví dost děsná džungle, plná neprofesionálních poradců, takže má u mě AXA plus. Každý kdo začíná musí vždy pracovat s manaženerem či regionálním ředitelem - nikdo není dokonalý a produktů je opravdu hodně! Kéž by se všechny finanční instituce chovaly stejně...!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím, že by mělo jít hlavně o poradenství, ale u axa mi to přišlo že jde především o prodej. Bohužel nejen u axa jsem se s tímto setkal. Asi jsem měl smůlu na poradce, vždycky záleží na tom kdo to dělá a taky koho má nad sebou.

    OdpovědětVymazat
  3. Co vás zklamalo? Že musíte prodávat v obchodní společnosti? Či že musíte prodávat pojištění a penzijní řešení, když jsou to jejich hlavní produkty? Od této společnosti by jste čekal něco lepšího? Co? Navenek je přece zřejmé o jakou společnost se jedná. A co třeba varianta, že najdete vhodného klienta na pojištění a penzi, než aby jste to případně prodával tomu, komu se to nehodí, jak říkáte?
    Hodně štěstí ve hledání přístupu k práci :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Já teda taky moc nechápu smysl tohoto příspěvku. Nevím, co si dotyčný představoval pod prací v pojišťovně, ale ono možná dobře, že od toho dal ruce pryč. Nedávno jsme díky https://www.povinneruceni.top/pojistovna-axa sjednávali povinné ručení. Návštěva v Axa byla moc příjemná - vše nám bylo vysvětleno a všechny dotazy zodpovězeny.

    OdpovědětVymazat